piątek, 19 kwietnia 2013

Mini słowniczek + Okan 1 + plany + polecenia.:D

Hallo mijn beste lezers .:D

Tak naprawdę nie wiedziałam czy i kiedy napiszę tego posta... Ale dzięki kochanemu anonimowi na ASK-u mam pomysł .:D 

Dziś w poście znajdą się :
  • mini słowniczek flamandzkiego;
  • Okan 1;
  • Plany przyszły weekend + tydzień;
  • polecenia.
_________________________________________________________________

Słowniczek - pomysł z Aska .:D Mam nadzieję, że się spodoba. Jeśli się spodoba (co możecie oznajmić na fanpage), możliwe że ukażą się dalsze części .:D

Goedemorgen - Dzień dobry (rano)
Goedemiddag - Dzień dobry (południe)
Goedenavond - Dzień dobry (wieczór)
Hallo - Cześć
Alles goed? - Wszystko dobrze?
Ik hou van je - Kocham cię
Sorry - Przepraszam
Excuseer me - Przepraszam (np. chcesz przejść)
Alstublieft - Proszę
Dank u - Dziękuję
nul - 0
een - 1
twee - 2
drie - 3
vier - 4
vijf - 5
zes - 6
zeven - 7
acht - 8
negen - 9 
tien - 10

To chyba wystarczy jak na pierwszy raz. Najbardziej podstawowe zwroty.:D

__________________________

Okan 1 - pewnie nawet nie wiecie co to jest ? Ale nie martwcie się. Wytłumaczę. Nie chodzę do normalnej szkoły ponieważ jestem w Belgii za krótko i nie znam zupełnie języka. Szkoła dla obcokrajowców w Belgii nazywa się OKAN. Ta szkoła dzieli się na 4 - 10 klas. Gdy ja przyszłam poszłam do Okanu 5 (to jest ten pierwszy dla nowych osób). Po chyba miesiącu przeszłam do Okanu 3 (to o dwie klasy wyższy czyli o dwie klasy trudniejszy). Znów minął miesiąc i pani zdecydowała że nie zostanę tu bo jak to powiedziała "ta klasa jest już za łatwa" (Deze klas is niet voor je. Nu is te gemakkelijk. czy coś takiego). Więc już byłam w Okanie 2. Tydzień potem były examiny. Poszło mi najlepiej, czyli coś czego nie chciałam.:( Chciałam zostać w Okanie 2. Tam jest najlepiej. Uczysz się szybko, ale przy wszystkim się śmiejesz, robisz sobie jaja i wg. Niestety mój examin zadecydował że przejdę do Okana 1. I dziś był ostatni dzień pierwszego tygodnia w Okanie 1 .:D Tu jest taaak nuuudno !!! Może jakoś przetrwam do lipca.:D 

__________________________

Moje plany są taakie fajne.:D Chyba ... No to jutro nic nie robię.:D W niedziele idę na cały dzień do Oliwi na jej urodziny. W poniedziałek idę do szkoły ale mam lekcję w 8 osób bo reszta idzie na staż do nowej szkoły. W wt. też do szkoły. Lekcje w 6 osób. 2 które były w pon. dziś zaczynają. W środę chyba nic nie będziemy robić bo mamy 4 lekcje w 5 osób. W czw. to już wg. chyba będziemy cały dzień leżeć bo na lekcji zostanę ja i Viktor(Węgry). W piątek tak samo. Na weekend nie mam planów a poniedziałek po następnym weekendzie mamy tylko 2 godziny. 

__________________________

Chciałam wam polecić kilka stronek, które ja osobiście lubię (jak coś to nazwy są linkami):D
i na yt:
Piosenka z dziś:


Obrazek na dziś:


To by było ... Na tyle .:D 
Paa .:*
Wika .:D

Brak komentarzy: